Geld terugboeken

Om geld terug te storten vanaf uw effectenrekening naar een bankrekening, dient u een opnameverzoek aan te maken in het Account Management. Hieronder vindt u de instructies om dit te doen.

Log in

Selecteer in het menu bovenaan Transfer & Pay en vervolgens Transfer Funds.

Terugboeking aanmaken

Om een nieuwe terugboeking aan te maken, selecteert u Make a Withdrawal.

Nadat u heeft geklikt op Make a Withdrawal dient u de bankrekening te selecteren waarnaar u het geld wilt terugboeken. Op de pagina vindt u een lijst met opgeslagen bankrekeningen, mocht u willen terugboeken naar een nieuwe bankrekening dan kunt u kiezen voor Use a new Withdrawal Method.

Bankrekeninggegevens invullen

Als u een eerder opgeslagen bankrekening heeft geselecteerd, hoeft u alleen het bedrag in te vullen dat u wilt terugboeken onder Withdrawal Amount. U kunt het maximumbedrag zien dat beschikbaar is voor terugboeking naast Cash available for Withdrawal.

Als u het vakje Make this a recurring transaction aanvinkt, wordt automatisch geld teruggeboekt van uw effectenrekening voor een bepaalde periode en met de frequentie die u heeft geselecteerd.

Tot slot klikt u op Create Withdrawal.

Als u een nieuwe bankrekening voor terugboekingen wilt gebruiken, vindt u de uitleg bij de Veelgestelde Vragen hieronder.

Bevestig uw terugboekingsverzoek

Na het indienen van de aanvraag dient u deze aanvraag te bevestigen met uw inloggegevens:
Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in. Hierna wordt u gevraagd om uzelf te verifiëren met behulp van uw Tweestapsverificatie.

Klik op Continue.

Het bedrag wordt binnen 1-3 werkdagen op uw bankrekening gestort. U kunt dit verzoek terugvinden als u op de kolom Transfer & Pay klikt en Transaction History selecteert.

Veelgestelde Vragen

Wenst u een nieuwe terugboekingsmethode te gebruiken, selecteer dan Use a new withdrawal method. U dient dan de valuta te selecteren en tot slot kiest u welke terugboekingsmethode u wilt gebruiken: Voor Europese overschrijvingen in EUR is dit SEPA.

Klik op Use this Method naast de terugboekingsmethode om uw bankgegevens in te vullen.

  • Bank Country – Selecteer het land waar uw bank is gevestigd.
  • International Bank Account Number (IBAN) – Vul het IBAN van uw bankrekening in.

Na het invoeren van uw IBAN zal het systeem u de gegevens van uw bank geven. Controleer of deze correct zijn:

  • Bank Name
  • Bank Address
  • SWIFT/BIC Code
  • Account Nickname – dit is de bijnaam die u wilt geven aan de gewenste bankrekening

Vervolgens kunt u klikken op Save Bank Information. U dient deze aanvraag te bevestigen met uw inloggegevens.

  • Vul uw Gebruikersnaam en Wachtwoord in.

Hierna wordt u gevraagd om uzelf te verifiëren met behulp van uw Tweestapsverificatie.

In het geval dat de nieuwe bankrekening niet dezelfde bankrekening is die is gebruikt voor een eerdere storting, wordt u gevraagd om bewijs te leveren dat de bankrekening op uw eigen naam staat (bijvoorbeeld: door een bankafschrift te verstrekken). U ontvangt een e-mail met instructies voor het uploaden van dit document of u kunt het zelf uploaden in de Client Zone van LYNX+.

Uw bankrekening is nu gekoppeld. Ter afsluiting ziet u een samenvatting van de specifieke gegevens die u hebt opgegeven. U kunt nu geld terugboeken naar uw bankrekening.

Terugboekingen worden ontvangen op uw bankrekening na 1 tot 3 werkdagen.

Als u een terugboeking doet in een andere valuta dan u eerder heeft gebruikt, dient u Use a new withdrawal method te selecteren. In de eerste stap kunt u de gewenste valuta selecteren.

U kunt dit terugboekingsverzoek en alle eerdere verzoeken vinden als u klikt op de kolom Transfer & Pay en Transaction History selecteert.

Opnames zijn alleen mogelijk naar een bankrekening die op uw naam staat.

Overboekingen naar zakelijke rekeningen vanaf uw privé-effectenrekening zijn ook niet toegestaan, zelfs als het bedrijf volledig uw eigendom is.

Ja, dat kan. Bij het invullen van de bankgegevens kunt u het vakje Make this a recurring transaction aanvinken.

Hier vindt u de optie om systematisch geld op te nemen van uw effectenrekening voor een gewenste periode en met de frequentie die u heeft geselecteerd.

Het aantal terugboekingen op één handelsdag of binnen vijf handelsdagen is om veiligheidsredenen beperkt tot bepaalde bedragen. Deze bedragen variëren afhankelijk van het beveiligingsapparaat dat u gebruikt.

BeveiligingsmiddelMaximaal opnamebedrag per handelsdagMaximaal opnamebedrag binnen 5 handelsdagen
GeenUSD 50 000USD 100 000
Security Code CardUSD 200 000USD 600 000
SMSUSD 200 000USD 600 000
LYNX KeyUSD 1 000 000USD 1 000 000
Digital Security Card+Geen limietGeen limiet

Houd er rekening mee dat de bedragen worden weergegeven in Amerikaanse dollars, wat betekent dat de limieten voor opnames in andere valuta kunnen fluctueren.

Gebruik voor terugboekingen binnen het SEPA-gebied de SEPA-methode; kies voor terugboekingen buiten het gebied voor Wire Transfer.

Het is niet mogelijk om geld op te nemen in een valuta als uw kassaldo negatief is of negatief zou worden na de opname. Indien nodig kunt u vreemde valuta omwisselen naar de basisvaluta voor opname.

Voor de veiligheid is het aantal opnames per handelsdag of binnen vijf handelsdagen beperkt, afhankelijk van het beveiligingsapparaat dat u gebruikt. Raadpleeg voor meer informatie over opnamelimieten het gedeelte “Zijn er bepaalde limieten voor terugboekingen?” in deze FAQ.

Houd er rekening mee dat als u al uw geld opneemt (zonder open posities in uw portefeuille), uw effectenrekening automatisch kan worden afgesloten.

Het kan voorkomen dat een SWIFT/BIC-code niet wordt geaccepteerd, ook al bestaat de identificatiecode. De reden hiervoor is dat de betreffende bank niet is aangesloten op het SWIFT-netwerk. Geef in dat geval de BIC/SWIFT-code van de moederbank.

Het kan zijn dat onze financiële afdeling om veiligheidsredenen de terugboekingen blokkeert. Als uw account is geblokkeerd, neem dan contact op met de Service desk.

Houd er rekening mee dat stortingen en uitbetalingen van en naar landen buiten de EU/EER niet mogelijk zijn. Als er geld wordt ontvangen van een bankrekening buiten deze regio, kan dit niet worden verwerkt en wordt het teruggestort op de rekening van herkomst.

Ook het overmaken van geld naar een nieuwe bankrekening buiten de EU/EER is niet mogelijk. Daarom is het raadzaam om ervoor te zorgen dat je geadresseerde rekeningen zich binnen de EU/EER bevinden.

Let op: dit heeft geen invloed op transacties met rekeningen in Zwitserland.

Hoe nuttig vond u het artikel?(Vereist)
Zeer onbehulpzaamZeer behulpzaam