Wijzig e-mailadres

Aan de hand van de stappen hieronder geeft u een wijziging van het e-mailadres door.

Informatie
Let op:

Een geldig e-mailadres is vereist om uw effectenrekening volledig actief te houden. Als we u niet per e-mail kunnen bereiken, kan uw account mogelijk in ‘Liquidation Only’ status worden geplaatst. Lees in onze Veelgestelde Vragen waarom dit vereist is en hoe u eventuele restricties oplost.

Login

Selecteer in het menu rechtsboven Welcome en vervolgens Settings.

Voer uw nieuwe e-mailadres in

In de kolom Communication klikt u op Email Address. Voer hier tweemaal uw nieuwe e-mailadres in en klik op Continue.

Indien u geen tweestapsverificatiemethode heeft ingesteld op uw effectenrekening, kunt u instructies vinden over hoe u uw e-mailadres kunt wijzigen in de veelgestelde vragen onderaan.

Verifiëer uw identiteit

Verifieer uw identiteit op de volgende pagina door uw gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren en klik op Continue. U wordt vervolgens gevraagd om uzelf te verifiëren via de gekozen tweestapsverificatiemethode.

Bevestig uw nieuwe e-mailadres

Een bevestigingsnummer wordt naar uw nieuwe e-mailadres gestuurd. Voer het bevestigingsnummer in en klik op Continue. Zodra het proces is voltooid, klik op OK.

Tot slot dient u aan ons door te geven dat u uw e-mailadres gewijzigd heeft, dit kan u aangeven per mail naar klantendesk@lynx.be.

Veelgestelde Vragen

  1. Log in op het Account Management en ga naar uw instellingen.
  2. Selecteer Communication en wijzig uw e-mailadres.
  3. Bepaal of u toegang heeft tot het oude (huidige) e-mailadres:
    Als u nog toegang heeft, selecteert u Yes. Als u geen toegang meer heeft, selecteert u No.
  4. Voer in beide velden uw nieuwe e-mailadres in en klik op Continue.
  5. Zodra u Yes heeft geselecteerd wordt er een bevestigingsnummer naar uw huidige e-mailadres gestuurd. Voer dit nummer in en klik op Continue en vervolgens op OK.
  6. Als u No hebt geselecteerd: Voer uw huidige gebruikersnaam en wachtwoord in. Klik op Continue en voer vervolgens het bevestigingsnummer in dat naar uw nieuwe e-mailadres is verzonden. Klik nogmaals op Continue en vervolgens op OK.
  7. Om de wijziging te voltooien, moet u de Servicedesk op de hoogte stellen van de wijziging van het e-mailadres.

U kunt hiervoor de instructies hierboven raadplegen. Let goed op het gedeelte van de instructies waar u No moet selecteren op de vraag ‘Do you still have access to this email address?‘.

Als u het scherm verlaat zonder uw nieuwe e-mailadres te bevestigen, wordt de wijziging opgeslagen als een wachtend item dat op een later moment kan worden voltooid. Volg deze stappen om de wijziging van het e-mailadres te voltooien:

  1. Log in op het Account Management.
  2. Klik op het belpictogram in de rechterbovenhoek.
  3. Selecteer Confirm Email Address Change in het keuzemenu.
  4. Klik op de pagina Pending Items op View naast het item Confirm Email Address Change.
  5. Een bevestigingsnummer wordt naar het nieuwe e-mailadres gestuurd.
  6. Voer het bevestigingsnummer in dat naar uw nieuwe e-mailadres is verzonden.
  7. Klik op Continue en vervolgens op OK.

Interactive Brokers (IBKR) vereist dat alle klanten een geldig en actief e-mailadres hebben als onderdeel van de klantovereenkomst. Als u geen e-mails meer ontvangt van IBKR, betekent dit waarschijnlijk dat uw geregistreerde e-mailadres niet langer geldig of toegankelijk is. Als gevolg daarvan kan uw rekening onderhevig zijn aan handelsrestricties, zoals de Liquidation Only status, totdat het probleem is opgelost.

IBKR gebruikt e-mail als de primaire manier om u belangrijke informatie te sturen, waaronder berichten van regelgevende instanties en dringende actieverzoeken. Als deze berichten u niet kunnen bereiken, kan IBKR niet garanderen dat u op de hoogte bent van belangrijke updates die uw effectenrekening kunnen beïnvloeden. Daarom kan het systeem automatisch restricties toepassen voor uw bescherming.

Wat kan ik doen om dit te verhelpen?
Om restricties te voorkomen of op te heffen, controleert u of er een openstaand verzoek is met betrekking tot uw e-mailadres in uw Account Management:

  1. Log in op het Account Management.
  2. Klik op het notificatie-icoon bovenaan, als er een verzoek is met betrekking tot uw e-mailadres, vindt u het daar.

U kunt uw e-mailinstellingen ook handmatig controleren:

  • Klik op Welcome (naam)Settings.
  • Navigeer naar Communication en selecteer Email adress.
  • Volg de instructies en update uw e-mailinstellingen.

Als u de wijziging niet zelf kunt doorvoeren, kunt u ook contact opnemen met onze Servicedesk voor hulp.

Hoe nuttig vond u het artikel?(Vereist)
Zeer onbehulpzaamZeer behulpzaam