Aandeel Spotify

Wat is de koers en verwachting van het aandeel Spotify? Lees de laatste analyses van onze analisten en bekijk de actuele beurskoers en grafiek. Bestudeer de fundamentele cijfers, de andere aandelen binnen deze sector, de prestaties van de afgelopen vijf jaar en krijg inzicht in de laatste adviezen en dividenden. Kortom, lees alles wat u moet weten over dit aandeel. Bent u op zoek naar een broker om in Europese en Amerikaanse aandelen te handelen, klik dan hier.

Spotify aandeel huidig

ISIN: LU1778762911 | WKN A2JEGN
Tickercode: SPOT | Beurs:

Laatste koersupdate:17.02.48 18:46 uur

485.53

USD

Periode:
-4.81 USD
-0.98
Hoogste dagkoers
490.78
Laagste dagkoers
480.01
Aandeel Spotify kopen Open een rekening

Grafiek Aandeel Spotify

  • 1 D
  • 1 W
  • 1 M
  • 6 M
  • YTD
  • 1 J
  • 5 J
  • Max
Loading ...
Loading ...

Verwachting aandeel Spotify Aandeel Spotify: klinkt als muziek in de oren

Analyse van het aandeel Spotify

30-12-2020

Sinds de crash in maart kon het aandeel Spotify binnen enkele maanden met 215 procent stijgen. Het aandeel Spotify ging van 109 dollar naar 345 dollar. Spotify presteert pas sinds kort echt goed, het aandeel zat namelijk meer dan een jaar in een zijwaartse trend zonder veel richting. De digitale streamingdienst heeft de afgelopen maanden zijn kracht getoond en zou dat in de toekomst kunnen blijven doen.

Moet u beleggen in het aandeel Spotify? In dit artikel zullen we het hebben over het aandeel en of het een goede belegging kan worden.

De volgende onderwerpen worden in dit artikel besproken:

Aandeel Spotify: alles wat u moet weten

Aandeel Spotify

Het aandeel Spotify heeft pas onlangs een beursintroductie meegemaakt. Spotify kwam op 3 april 2018 op de markt terecht. Het aandeel is sindsdien met een koele 100 procent gestegen. Het aandeel Spotify begon te handelen voor een prijs van 165,90 dollar, maar zakte al snel naar 135 dollar. Spotify bleef een behoorlijke periode in een zijwaartse trend totdat het aandeel in april 2020 uit een jaarlange consolidatie brak, met als reden dat Spotify zeker zou profiteren van een wereldwijde lockdown. Het aandeel Spotify steeg 113,9 procent na het uitbreken van de zijwaartse trend en bereikte 346 dollar per aandeel op 11 december 2020.

Koers Aandeel Spotify

Het bedrijf Spotify

Spotify is een echte leider op het gebied van muziekentertainment; ze zijn de nummer één muziekstreamingservice ter wereld. In het derde kwartaal van 2020 bracht Spotify verbluffende resultaten uit: het bedrijf had 144 miljoen betalende abonnees en in totaal maar liefst 286 miljoen maandelijkse actieve gebruikers.

Het bedrijfsmodel van Spotify wordt een freemium-model genoemd. Klanten kunnen kiezen tussen twee verschillende versies van de applicatie: een gratis versie of een premium-versie. De premium-versie geeft klanten de vrijheid om naar elke gewenste muziek te luisteren wanneer ze maar willen, zonder advertenties of andere beperkingen. De gratis versie is natuurlijk gratis, maar het is zeer beperkt. Het is niet toegestaan voor gebruikers van de gratis versie om ​​nummers te zoeken of over te slaan en de muziek wordt ook nog eens onderbroken door advertenties die u er constant aan herinneren om u te abonneren op de premiumversie.

De Spotify-applicatie is erg rijk aan functies. U kunt surfen of zoeken naar muziek op basis van specifieke parameters zoals artiest, genre, album, label en zelfs op afspeellijst. Gebruikers kunnen zelf afspeellijsten maken en deze delen met vrienden of op sociale media. Spotify heeft een ongelooflijk assortiment van 50 miljoen nummers.

Podcasts

Spotify besteedt nu ook veel aandacht aan podcasts. Spotify sloot recent nog een deal met de populaire podcasthost Joe Rogan voor 100 miljoen dollar voor exclusieve rechten om de Joe Rogan Experience-podcastafleveringen op Spotify uit te brengen. Spotify heeft deze samenwerking gebruikt om meer functies op het platform te brengen. Een voorbeeld is de recente toevoeging van video aan hun applicatie. Podcasters kunnen nu ook podcasts in videoformaat publiceren op Spotify. Het bedrijf sloot ook nog deals om podcast-bedrijven Gimlet, Anchor, Parcast over te nemen een jaar geleden.

Een andere verrassende wending is dat Spotify onlangs nog een deal tekende met Prins Harry en Meghan Markle om podcasts te maken op de Spotify-applicatie, wat opnieuw de ambitie van Spotify laat zien om ook een leider te worden in de podcastwereld. U ziet dat Spotify er alles aan doet om populaire figuren te verbinden aan het bedrijf.

U kunt Spotify op vrijwel elk apparaat gebruiken. Spotify is beschikbaar op mobiele telefoons, tablets, computers, smart tv’s en zelfs op gameconsoles.

Spotify’s business model

Het bedrijfsmodel van Spotify is al genoemd. Het is een freemium-gebaseerd model. Dit betekent in feite dat de basisdiensten gratis zijn, maar als een klant geavanceerde functies wil, moet hij abonnementskosten betalen. Spotify genereert geen geld door advertenties van derden te plaatsen maar door de premium service te verkopen.

Het bedrijfsmodel en de inkomsten van Spotify worden uitgebreid uitgelegd op hun website. Spotify haalt hun nummers van grote platenmaatschappijen en onafhankelijke artiesten en betaalt er royalty’s voor. Ongeveer 65 procent van de inkomsten van Spotify wordt besteed aan het betalen van die royalty’s.

Critici zijn er niet erg van overtuigd dat dit bedrijfsmodel in de toekomst een haalbare optie zal blijven en Spotify zal blijkbaar voor grote uitdagingen komen te staan. De belangrijkste reden hiervoor is het vluchtige karakter en de onvoorspelbaarheid van licenties die van toepassing zijn op de muziekuitgevers, labels en componisten. De critici zijn echter vooral de muziekproducenten die geen voorstander zijn van deze aanpak ​​omdat ze maar een heel kleine winst maken door hun muziek op Spotify te zetten.

Spotify’s financiële resultaten

De meest recente financiële resultaten van Spotify waren slechter dan verwacht, wat gezien de omstandigheden een beetje een verrassing was. Analisten voorspelden een winst per aandeel van
-0,56 euro per aandeel, maar het verlies was een fractie groter met een winst per aandeel van -0,58 euro op 1,98 miljoen euro omzet. Maar ondanks deze misgelopen inkomsten maakte Spotify duidelijk dat ze erg blij waren met het bedrijf in het algemeen en dat het bedrijf groei zag in het derde kwartaal van 2020.

In het vierde kwartaal meldde Spotify dat het bedrijf een omzet verwacht tussen de 2 miljard euro en 2,2 miljard euro, maar het bedrijf verwacht ook nog steeds een verlies tussen de 32 miljoen euro en 112 miljoen euro te boeken.

Dit is echter geen reden tot bezorgdheid. Spotify heeft nog steeds een indrukwekkende gebruikersgroei en de brutomarges zijn eigenlijk gezond. Spotify heeft ook de meeste van zijn richtlijnen opgetrokken. Gezien de wankel van de wereldeconomie is dit een heel goed teken voor een bedrijf als Spotify.

Aandeel Spotify: technische analyse

Het aandeel Spotify heeft op technische basis enorme kracht getoond. Het aandeel bevindt zich momenteel in een zeer nieuwe opwaartse trend en het brak onlangs uit een vijf maanden lange consolidatie, wat aangeeft dat er normaal meer kracht zal komen in de nabije toekomst. Het aandeel Spotify vormt momenteel een potentieel vlagpatroon dat beleggers de mogelijkheid kan bieden om hun bestaande positie aan te vullen of een nieuwe positie in het aandeel Spotify te initiëren zodra het patroon naar boven uitbreekt.

Waar beleggers echter voorzichtig mee moeten zijn, is de algemene toestand van de Amerikaanse beurs. Breedte-indicatoren tonen aan dat de algemene markt te uitgebreid is en dat er in de komende dagen tot weken een correctie kan optreden. Dit zou echter niet de drijvende kracht moeten zijn achter uw beslissingen, zolang u gedisciplineerd blijft in uw plan, kan het aandeel Spotify een heel goede belegging worden om het jaar op een goede manier af te sluiten.

Voor diepgaande informatie over technische analyse in het algemeen, kan u terecht op ‘Technische analyse leren’.

Technische Analyse Koers Spotift

Moet u het aandeel Spotify kopen?

Dit is natuurlijk een vraag die u alleen zelf kunt beantwoorden. Spotify is zonder twijfel een grote speler in de muziekindustrie en zal dat waarschijnlijk ook blijven. De digitale streamingdienst kent nog steeds veel groei en het platform richt zich daarom steeds meer op podcasts en video’s. De ambities van Spotify reiken zeker verder dan alleen muziek. Spotify heeft wel concurrentie, maar is al geruime tijd beter dan zijn grootste concurrent Apple Music. Spotify heeft de voorsprong op Apple Music de afgelopen maanden aanzienlijk kunnen vergroten, waardoor Spotify een soort monopolie positie krijgt in de muziekstreaming industrie.

Geen verrassing hier, Spotify heeft het beste product om muziek te streamen. Dat is echter niet het enige, Spotify richt zich primair natuurlijk op het streamen van muziek, omdat het de manier is om te overleven. Hun belangrijkste concurrenten halen hun belangrijkste inkomsten uit andere bronnen, waardoor Spotify de leiding heeft in de branche. De focus van Spotify op podcasts is ook een geweldige kans, dit drijft meer mensen naar de applicatie en stimuleert hen om zich te abonneren op de premiumversie van de app.

Het aandeel Spotify is misschien een volatiel aandeel op de kortere termijn, maar het aandeel zou echt kunnen schitteren op de lange termijn gezien hun groeivooruitzichten en positie in de muziekindustrie.

Zelf in Spotify beleggen bij LYNX?

LYNX geeft u de mogelijkheid om zelf in aandelen van bijna ieder beursgenoteerd bedrijf ter wereld te beleggen. U heeft toegang tot ruim 100 beurzen in 30 landen. Bekijk het aanbod:


Editorial creditKaspars Grinvalds / Shutterstock.com – Christopher Penler / Shutterstock.com

Lees verder Show less

Vorige analyses van het aandeel Spotify

Het aandeel Spotify is wellicht nog niet zo populair als de applicatie zelf. De muziekstreaminggigant groeit ondanks de coronacrisis gewoon door. Hoe zijn de resultaten van Spotify Technology en is het aandeel Spotify koopwaardig?

Aandeel Spotify

 

Kwartaalcijfers aandeel Spotify Q1 – 2020

Spotify groeit nog altijd met dubbele cijfers. In het eerste kwartaal steeg het aantal premium abonnees met 5% van 124 tot 130 miljoen. Ten opzichte van het 1e kwartaal uit 2019 praten we over een toename van 31%. De omzet uit premium steeg year-over-year met 23% tot $1,7 miljard. Het totale aantal maandelijkse luisteraars steeg met dezelfde percentages tot 286 miljoen. Hierdoor namen de advertentie-inkomsten door gratis luisteraars toe tot $148 miljoen. Een stijging van 17% ten opzichte van vorig jaar.

De totale omzet in Q1 kwam 22% hoger uit op ruim $1,84 miljard. Van die omzet moest Spotify ruim $1,37 miljard afdragen aan onder andere artiesten, platenmaatschappijen & labels.  De operationele kosten stegen met 16% tot $489 miljoen. Dit zijn de kosten voor R&D, sales/marketing en algemene/administratieve kosten. Onder aan de streep bleef er daardoor een verlies over van $17 miljoen. De vrije kasstroom was nog iets negatiever met een uitstroom van $21 miljoen. Dit was overigens de eerste keer in 9 kwartalen dat Spotify een negatieve vrije kasstroom rapporteerde. Dit verlies was echter voorspeld en had met name te maken met verschuivingen in bepaalde betaalmomenten.

Outlook 2020

Spotify kan echter wel wat hebben, ze hebben nog ruim $1,8 miljard in kas. Het bedrijf denkt bovendien het jaar af te sluiten met een positieve vrije kasstroom. Ze denken in het 2e kwartaal te groeien tot 133-138 miljoen betalende abonnees. Aan het einde van het jaar mikt de muziekgigant zelfs op 143-153 miljoen premium-abonnementen.

Toch stelt Spotify de omzetverwachtingen voor heel 2020 neerwaarts bij. Eerder ging de streamgigant uit van een omzet van circa € 8,2 miljard. Maar deze verwachting is bijgesteld tot circa € 7,85 miljard. Het bedrijf wijst onder andere op lagere advertentie-inkomsten vanwege het coronavirus. Ook hebben ongunstige wisselkoersen mogelijk een negatieve impact op de inkomsten. Mijns inziens geeft Spotify hier een (te) voorzichtige outlook af, aangezien de meeste inkomsten vanuit premium-abonnementen komen. Bovendien denk ik niet dat mensen snel het relatief goedkope muziek-abonnement van Spotify opzeggen tijdens economisch mindere tijden.

Impact coronavirus op Spotify

Spotify ziet het gedrag van haar luisteraars veranderen. Mensen luisteren minder via de smartphone en op andere tijdstippen. Ook wordt er andere soort muziek geluisterd nu veel mensen vanuit huis werken. Het coronavirus heeft echter geen negatieve impact op het aantal premium-abonnees. Wel werd er tijdelijk minder muziek geluisterd in Italië en Spanje op het hoogtepunt van het coronavirus. De afgelopen weken lijkt het gebruik echter weer toe te nemen. Het bedrijf blijft toch voorzichtig; Spotify gaat vanwege het coronavirus dit jaar 30% minder personeel aannemen dan eerder werd verwacht.

 

Geschiedenis van aandeel Spotify

Spotify is een muziekdienst van het Zweedse bedrijf Spotify Technology S.A. Het bedrijf werd opgericht in 2006 door Daniel Ek en Martin Lorentzon. De dienst richt zich op het aanbieden van muziek via streaming media via het internet. Het tweetal wilde er met hun bedrijf voor zorgen dat iedereen alle nummers kan beluisteren. Eind 2008 ging de dienst van start en kon het programma op de computer worden gedownload en worden afgespeeld. In beginsel leek de dienst hiermee op iTunes van concurrent Apple.

De muziekdienst van Spotify ging zich echter snel richten op online & gratis streaming (met advertenties). Spotify ging pas echt goed lopen nadat smartphones populair werden. Eind 2009 werd de applicatie namelijk voor de smartphone beschikbaar. Tot 2013 konden enkel mensen met een premium-abonnement Spotify op de mobiel gebruiken. Maar sinds begin 2014 is Spotify ook gratis te gebruiken op smartphones en tablets. Op smartphones zijn er echter wel beperkingen tot het kiezen van muziek als er geen premium-abonnement is afgesloten.

In april 2018 kreeg Spotify een beursnotering op de New York Stock Exchange. Spotify koos hierbij voor een zogeheten direct public offering (DPO), waarbij er geen banken betrokken waren om de DPO te ondersteunen. Bovendien was er van te voren geen prijs vastgesteld. Het aandeel opende op een prijs van $165,90 en het bedrijf kreeg daarmee een beurswaardering van ruim $29,5 miljard. Spotify heeft momenteel ruim 130 miljoen betalende abonnees en ruim 286 miljoen maandelijkse luisteraars.

Het aandeel Spotify Technology is te vinden onder de ticker: SPOT

Verdienmodel Spotify

Spotify is in principe voor iedereen gratis te gebruiken. Je kunt de applicatie downloaden op de computer, tablet, SmartTV of smartphone. Zoals eerder gezegd in mijn artikel over Facebook: If you’re not paying for it, you’re the product. De gratis versie (Spotify Free) kent ten eerste reclameonderbrekingen en bij de mobiele app is de luisteraar tevens verplicht de muziek af te spelen in de zogeheten ‘shuffle’-mode. Hierdoor kun je niet zelf bepalen welke nummers je precies afspeelt.

Maar Spotify staat,net als Netflix, ook bekend als een bedrijf dat volop gebruik maakt van big data, artificial intelligence en machine learning. Terwijl u gratis naar muziek luister, gebruikt Spotify deze data om aan de hand van algoritmes u of anderen later weer aanbevelingen te kunnen geven. Zo krijgt elke gebruiker wekelijks een een gepersonaliseerde afspeellijst van Spotify van muziek die hij of zij mogelijk nog niet eerder op de dienst heeft gehoord, maar dat mogelijk wel iets is waarvan de luisteraar naar verwachting zal genieten.  In 2016 gebruikte Spotify het opvallende luistergedrag van sommige gebruikers zelfs in een aantal reclame campagnes.

Uiteraard focust Spotify sterk op betalende abonnees. Daar wordt het echte geld verdiend. Naast het gratis model biedt het bedrijf nog 3 soorten abonnementen aan. Zo heb je voor €9,99 per maand met Spotify Premium betere geluidskwaliteit. Ook heb je dan geen last meer van reclameonderbrekingen en de mogelijk om mobiel te luisteren zónder de shuffle-mode en de optie om muziek offline te beluisteren. Voor de studenten is er Spotify Student, wat simpelweg gewoon Spotify premium met 50% korting betekent.

Als laatste is er nog de Spotify Family. Deze abonnementsvorm kost €14,99 per maand. Met dit model kun je tot wel 6 premium-accounts aanmaken voor gezinsleden die op hetzelfde adres wonen. Aangezien dit lastig te controleren is wordt deze abonnementsvorm uiteraard volop gebruikt door families die niet samenwonen en vriendengroepen.

Omzetontwikkeling van het aandeel Spotify

Spotify heeft momenteel ruim 130 miljoen betalende abonnees en ruim 286 miljoen maandelijkse luisteraars. Bijna 92% van de totale omzet komt uit premium-abonnementen en slechts een klein gedeelte komt vanuit advertenties. Het aantal abonnees is nog altijd sterk groeiende en de omzet groeit dan ook al jaren met dubbele cijfers. In die zin is Spotify Technology dan ook echt te vergelijken met Amerikaanse groeibriljanten zoals Netflix, Amazon & Alphabet.

De flinke omzet van Spotify heeft tot nu toe dan ook nog geen winstgevend jaar opgeleverd. Wel zijn er al een aantal winstgevende kwartalen geweest, maar het bedrijf blijft volop inzetten op groei. Zo blijft Spotify veel investeren in productinnovatie(R&D) en geeft het veel geld uit aan advertentiecampagnes. Bovendien is de aankoop van muziek duur. Niet alleen platenmaatschappijen, maar ook labels, artiesten, muziekuitgevers en songwriters moeten worden betaald.

Het is dus van groot belang dat Spotify er meer betalende abonnees bij krijgt. Op den duur kan er dan in kosten worden gesneden. Bovendien kan Spotify door haar dominante positie op termijn betere deals sluiten met artiesten en andere belanghebbenden.

Hieronder zien we de omzet van de afgelopen 5 jaar. Uiteraard neemt de groei in procentuele cijfers af, maar de absolute getallen zijn nog altijd zeer indrukwekkend. De afgelopen 2 jaar lag de procentuele omzetgroei zelfs stabiel rond de 28 a 29%. Ook voor dit jaar lijkt een omzetgroei van hetzelfde percentage mogelijk.

Jaar Omzet YoY Growth %
2015 $ 1,94 miljard 79%
2016 $ 2,95 miljard 52%
2017 $ 4,09 miljard 39%
2018 $ 5,25 miljard 28%
2019 $ 6,76 miljard 29%
2020 (e) $8,65 miljard 28%

 

Is het aandeel Spotify koopwaardig?

Spotify Technology heeft op een koers van ruim $150 een beurswaarde van $28 miljard.  Het bedrijf maakt echter nog altijd verlies, maar heeft wel een positieve vrije kasstroom. Het bedrijf heeft bovendien geen schulden en $1,8 miljard in kas. Op de huidige koers betaal je circa 60 maal de vrije kasstroom over 2019. Dat is een vrij stevige waardering, maar deze kan door de double-digit growth cijfers de komende jaren snel afnemen. Spotify is dus echt een aandeel dat u koopt op de potentiële groei.

Technische analyse aandeel Spotify

Het aandeel Spotify is pas sinds april 2018 verhandelbaar op de beurs. De koers van het aandeel Spotify steeg met zo’n 30% na de beursgang, maar daalde hard tijdens de mini-crash van eind 2018. De afgelopen anderhalf jaar zien we de koers van Spotify eigenlijk heen en weer golfen binnen een neutrale tradingrange. De zijwaartse bandbreedte kent steun rond $100/110 en weerstand aan de bovenkant op circa $160.

Korte termijn handelaren kunnen prima traden binnen deze bandbreedte. Een uitbraak en slotstand boven de $160 zal een nieuwe koopsignaal opleveren. Na een uitbraak lijkt een herstel richting de all-time high vlak onder de $200 voor de hand te liggen. Aan de hand van de bandbreedte kunnen we zelfs een koersdoel berekenen van circa $210. Een terugval van de koers is uiteraard ook mogelijk. Indien de koers van het aandeel Spotify terugvalt richting de steunzone($100/110) worden steun-aankopen zeker interessant.

Aandeel spotify koers

Aandeel Spotify kopen via LYNX?

U heeft de mogelijkheid om zeer voordelig aandelen te kopen of verkopen in vrijwel elk beursgenoteerd bedrijf ter wereld. Via LYNX kunt u het aandeel Spotify (SPOT) kopen. Wereldwijd heeft u direct toegang tot 135 beurzen in 33 landen en kunt u voor- en nabeurs handelen in uw favoriete aandeel. Bekijk het aanbod:

Redactionele bronvermelding: Kaspars Grinvalds / Shutterstock.com – Primakov / Shutterstock.com

Waarom in aandelen van Spotify beleggen via LYNX?

Met een effectenrekening via LYNX koopt en verkoopt u voordelig aandelen van vrijwel elk beursgenoteerd bedrijf ter wereld – dus ook Spotify. Met directe toegang tot wereldwijde beurzen koopt u buitenlandse aandelen direct op de thuismarkt. Zo profiteert u van een hoog handelsvolume en een lage spread. U hoeft niet te wachten tot de beurzen opengaan, maar handelt voor- of nabeurs als het u uitkomt. Zo bent u niet afhankelijk van de tijdsverschillen. Handelen doet u daarnaast via een stabiel platform met innovatieve trading tools, waarmee u direct gedegen analyses kunt maken. Belegt u met het oog op een stijgende koers door long te gaan, of verwacht u een dalende koers en gaat u short? Met LYNX is het mogelijk, zodat u het maximale uit uw aandelen Spotify kunt halen.

Bent u klaar voor de volgende stap in beleggen? Ontdek dan of LYNX bij u past en sluit u aan bij duizenden ervaren beleggers.

Voor- & nabeurs handelen in Spotify?

Voorbeurs en nabeurs handelen is niet enkel voor de professionele beleggers weggelegd. Via LYNX kunt u reageren op (grote) koersbewegingen die buiten de reguliere handelstijden plaatsvinden, bijvoorbeeld wanneer cijfers van het aandeel Apple voor- of nabeurs bekend worden gemaakt.

Ontdek voor- & nabeurs handelen via LYNX

Spotify aandeel: aandeelhoudersvergaderingen

Datum Event type

Sectorgenoten aandeel Spotify

Ontvang de LYNX Nieuwsbrieven
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Koersdetails aandeel Spotify

Datum | Zeit 17.01.25 | 22:00
Kurs 485,53
Veränderung in USD -4.81
Änderung in % -0.980951992495
Öffnungskurs 487,00
Slotkoers vorige handelsdag 490,34
Beurzen 3,00
Laagste dagkoers 480,01
Hoogste dagkoers 490,78
Laagste jaarkoers 443,21
Hoogste jaarkoers 500,48
Laagste koers 52 weken 191,88
Hoogste koers 52 weken 506,47
Marktkapitalisatie (mld.) 96,65
Loading ...


Spotify : fundamentele cijfers in USD

Dividendrendement --
Omzet ratio -4,02
Omzet per aandeel 68,03
Cashflow per aandeel 3,49
Intensiteit van investeringen 36,98
Intensiteit van arbeid 63,02
Werkkapitaal (mln.) --
Cashratio 1 81,76
Cashratio 2 137,91
Cashratio 3 137,91
Return on Investment (ROI) -6,37
Equity ratio 30,23
Debt ratio 69,77
Cash ratio 103,03
Quick ratio 103,03
Current ratio 128,61
Loading ...

Spotify Aktie Performance

Loading ...
1D -4.81 -0.98 %
1W 26.99 5.89 %
1M 24.65 5.35 %
6M 190.44 64.54 %
YTD 38.15 8.53 %
1Y 280.82 137.18 %
5Y 337.19 227.31 %
Er zijn geen dividenduitkeringen voor dit bedrijf

Aandeel Spotify Bedrijfsinformatie Spotify Technology SA

Spotify is een Zweedse muziekstreamingdienst en in 2006 opgericht door Daniel Ek. Het is 's werelds grootste aanbieder van muziekstreamingdiensten, met meer dan 350 miljoen maandelijks actieve gebruikers.

Spotify biedt digitaal muziek en podcasts aan, waaronder meer dan 90 miljoen nummers, van platenmaatschappijen en mediabedrijven. De muziekstreamingdienst biedt ook een gratis versie. Deze variant bevat advertenties en beperkt de gebruiker toegang tot enkele functionaliteiten.

Basisgegevens aandeel Spotify

ISIN LU1778762911
Tickercode SPOT
Type aandeel
Valuta USD
Land Luxemburg
Indices --
Supersector Media
Subsector Radio- en Televisieomroepen
Bedrijfsnaam Spotify Technology SA
Loading ...