Aandeel Ahold Delhaize

Wat is de koers en verwachting van het aandeel Ahold Delhaize? Lees de laatste analyses van onze analisten en bekijk de actuele beurskoers en grafiek. Bestudeer de fundamentele cijfers, de andere aandelen binnen deze sector, de prestaties van de afgelopen vijf jaar en krijg inzicht in de laatste adviezen en dividenden. Kortom, lees alles wat u moet weten over dit aandeel. Bent u op zoek naar een broker om in Europese en Amerikaanse aandelen te handelen, klik dan hier.

Koninklijke Ahold Delhaize N.V.

Ahold Delhaize aandeel huidig

ISIN: NL0011794037
Tickercode: AD | Beurs:

Laatste koersupdate:22.08.55 00:23 uur

34.28

EUR

Periode:
0.33 EUR
0.97
Hoogste dagkoers
34.33
Laagste dagkoers
33.81
Aandeel Ahold Delhaize kopen Open een rekening

Grafiek Aandeel Ahold Delhaize

  • 1 D
  • 1 W
  • 1 M
  • 6 M
  • YTD
  • 1 J
  • 5 J
  • Max
Loading ...
Loading ...

Verwachting aandeel Ahold Delhaize Aandeel Ahold Delhaize: solide resultaten, maar marges in Europa onder druk

Analyse van het aandeel Ahold Delhaize

Door Justin Blekemolen

10-05-2023

Geschatte leestijd: 6 minutes

Vanochtend maakte Ahold Delhaize zijn resultaten over het eerste kwartaal van 2023 bekend. Ondanks de hoge inflatie en de gestegen kosten wist de supermarktketen de winst met 2,7% te laten stijgen. Hogere kosten zorgen echter wel voor de laagste marges in 5 kwartalen. Ahold versloeg echter wel de verwachtingen van analisten.


Aandeel Ahold Deilhaize (AD) koers

Loading ...
Company name ISIN Symbol Laatste koers 1D 1M 6M 1Y
Albertsons Companies, Inc. US0130911037 ACI 19,64 -2,77 % 0,61 % -1,80 % -10,73 %
HelloFresh SE DE000A161408 HFG 12,78 -0,23 % 6,32 % 118,46 % 9,79 %
Sprouts Farmers Market, Inc. US85208M1027 SFM 139,25 -0,91 % 5,73 % 69,78 % 169,76 %
United Natural Foods, Inc. US9111631035 UNFI 28,58 1,96 % 10,43 % 100,70 % 95,09 %
Metro Wholesale & Food Specialist AG DE000BFB0019 B4B 4,00 1,65 % 1,14 % -4,88 % -36,36 %
Sysco Corp. US8718291078 SYY 73,07 -0,20 % -5,07 % -0,75 % -2,85 %
Kroger Co US5010441013 KR 58,36 -0,44 % -5,64 % 7,06 % 27,04 %
Carrefour S.A. FR0000120172 CAR 13,60 0,78 % 1,12 % -7,33 % -13,40 %

Ahold Kwartaalcijfers Q1’23

Supermarkten zijn de laatste tijd vaak onderwerp van gesprek. Voedsel is nou eenmaal een inflatie- en recessiebestendige sector, waardoor bedrijven als Ahold gemakkelijk hun prijzen hebben kunnen verhogen. In het publieke debat wordt al snel beweerd dat Ahold meedoet aan de zogeheten ‘graaiflatie’. Dat zou betekenen dat Ahold zijn prijzen met meer verhoogd dan de gestegen kosten. Uit de cijfers blijkt al snel dat dit niet het geval is. Want de omzet steeg in Q1 weliswaar met 6,3% (gecorrigeerd voor valuta-effecten) tot € 21,62 miljard. Maar de operationele winst steeg met slechts 0,9% op jaarbasis tot € 864 miljoen. Dit had voornamelijk te maken met lagere marges in Europa. Die daalden namelijk met 70 basispunten tot 2,8%. In de Verenigde Staten steeg de operationele marge echter met 40 basispunten tot 4,8%. In totaal daalde de operationele marge van Ahold Delhaize op jaarbasis van 4,2% naar 4% en dat resulteerde in een stijging van de nettowinst met 2,7% tot € 561 miljoen. Hiermee zakten de marges voor Ahold Delhaize naar het laagste niveau sinds het 3e kwartaal van 2021.

Die lagere marges zijn een direct gevolg van hogere kosten voor onder andere transport en energie, maar ook hogere lonen. Recentelijk kreeg Ahold ook te maken met stakingen in zowel Nederland als België, maar inmiddels ligt er een akkoord met de vakbonden. Het personeel krijgt er 10% bij en uiteraard zullen we dat later dit jaar terug gaan zien in de resultaten.

Ahold Delhaize Europa: Q1 2023

Ahold Delhaize weet ook steeds meer online succes te behalen. De online boodschappenverkopen stegen met 9,7% op jaarbasis. Ook bol.com keerde terug naar groei met een stijging van 1,2% van de bruto goederenwaarde tot € 1,3 miljard. De advertentie-inkomsten van bol.com stegen met 59% ten opzichte van een jaar geleden. Het aantal partners dat gebruikmaakte van deze services steeg met 13%.

In Europa stegen de online verkopen met 2,5% tot bijna € 1,8 miljard. De online verkopen in de VS stegen zelfs met 11,9% tot € 1,12 miljard, ten opzichte van een jaar geleden, waardoor de totale online verkopen met 5,9% toenamen tot € 2,92 miljard. Volgens Ahold zijn het vooral de loyaliteitsprogramma’s met gepersonaliseerde kortingen die bijdragen aan de sterke groei.

Resultaten Ahold Delhaize Q1 2023

Outlook 2023

Ahold Delhaize herhaalde zijn vooruitzichten voor het volledige jaar, met een onderliggende operationele marge van boven de 4,0%. De winst per aandeel zal naar verwachting ongeveer gelijk zijn aan 2022. Daarbij hoort een vrije kasstroom van ongeveer € 2,0 miljard en het bedrijf is van plan ongeveer € 2,5 miljard te investeren in groei en het verhogen van het marktaandeel.

Ook wil Ahold voor ongeveer € 1 miljard aan eigen aandelen inkopen en ongeveer 40-50% van de onderliggende winst uitkeren als dividend. Over 2022 werd een interim-dividend van € 0,45 en een slotdividend van € 0,59 uitgekeerd. Dat komt momenteel neer op een dividendrendement van 3,3%.

Outlook Ahold Delhaize 2023

Waardering aandeel Ahold Delhaize (AD)

Voor beleggers is het een interessant gegeven dat ruim 62% van de omzet uit de Verenigde Staten komt. Hier liggen de marges duidelijk hoger, waardoor eigenlijk 75% van de operationele winst daar wordt gerealiseerd. Dit vormt echter ook een risico, want ook daar zouden de marges op een gegeven moment onder druk kunnen komen. En hoewel de marges nu redelijk stabiel liggen boven de 4% vormen verder stijgende loonkosten een risico voor de winstgevendheid van Ahold.

In de afgelopen jaren is de koers stevig opgelopen en inmiddels is het bedrijf ruim € 30,5 miljard waard. Bij een verwachte winst van € 2,39 miljard voor dit jaar hoort een koers/winstverhouding van 13. Analisten houden rekening met licht stijgende marges in 2024 en 2025 tot respectievelijk 4,1% en 4,19%. Met een verwachte nettowinst van € 2,5 miljard in 2024 handelt het aandeel op 12x de verwachte winst.

Het aandeel Ahold Delhaize is daarmee nipt duurder dan concurrent Carrefour, dat verhandeld wordt op 12,3x de verwachte winst voor 2023. Het Belgische Colruyt is met een verwachte K/W van 23,3x echter een stuk duurder. In de Verenigde Staten heeft Walmart echter een schrikbarend hoge waardering van ruim 25x de verwachte winst.

Met een belegging in Ahold koopt u een defensief aandeel met ruimte voor stabiele groei. Het bedrijf weet met zijn gespreide portefeuille en gunstige verdeling per regio de inflatie goed te baas te blijven. Over de afgelopen 5 jaar wist het bedrijf de operationele inkomsten met 12,5% per jaar (CAGR) te laten groeien. Het lijkt echter niet waarschijnlijk dat Ahold dit groeitempo te komende jaren kan volhouden. Daarmee is het groeipotentieel op korte termijn redelijk beperkt.

Technische analyse aandeel Ahold

Als we uitzoomen op de grafiek zien we over de afgelopen jaren een stijgende trendkanaal. Dit trendkanaal bevindt Ahold zich echter al in sinds de start van de bullmarkt na 2008. Binnen dit trendkanaal vormt de koers steeds hogere toppen en bodems. Momenteel lijkt er rond de € 31,5 a € 32 wat weerstand te liggen en vandaag maakt de koers ook een merkwaardige beweging.

Onder de € 31 lijkt er ruimte vrij te komen voor een correctie richting de onderkant van het stijgende trendkanaal. Mogelijk wordt het voor beleggers daar weer interessant om te gaan bodemvissen. Opwaarts komt er ruimte vrij richting de bovenkant van het trendkanaal als de koers boven de € 32,5 breekt. De bovenkant van het stijgende trendkanaal ligt momenteel rond de € 40.

Ahold Delhaize in het TWS Handelsplatform
Ahold Delhaize in het TWS Handelsplatform

Beleggen in het aandeel Ahold via LYNX

LYNX geeft u de mogelijkheid om zelf in aandelen van bijna ieder beursgenoteerd bedrijf ter wereld te beleggen, dus ook in het aandeel Ahold Delhaize (AD). U heeft toegang tot 150 beurzen in 33 landen. Bekijk het aanbod:

Lees verder Show less

Vorige analyses van het aandeel Ahold Delhaize

De koers van Ahold Delhaize is niet getroffen door het coronavirus. Het aandeel Ahold Delhaize houdt zelfs goed stand en de resultaten zijn in het eerste kwartaal uitstekend.

 

Zowel online als in de supermarkten groeit het concern snel. Toch zijn er ook risico’s, zoals de opkomst van concurrent Amazon.

In dit artikel bespreek ik de volgende onderwerpen van deze oude bekende op de Amsterdamse beurs:

Aandeel Ahold Delhaize

Nieuws

7 mei 2020 presenteerde Ahold Delhaize de cijfers van het eerste kwartaal 2020. De supermarktketen profiteerde van het coronavirus en zag de omzet en winst stijgen. De omzet steeg met 14,7%, mede geholpen door de sterke dollar. Zonder valuta effecten was de omzet 12,7% gestegen. In de VS groeide de omzet het snelste met 13,7%, maar ook in Europa was de groei uitstekend met 11,0%. Voor het coronavirus waren de resultaten van Ahold Delhaize echter ook al goed.

In januari en februari groeide de omzet 4,1%. In maart explodeerde de omzet en schoot de VS en Europa met respectievelijk 33,8% en 15,9% omhoog.

De online activiteiten waren wederom de uitblinkers. In de VS met 42% en in Europa met 36%. Bol.com, dat onderdeel is van de Europese activiteiten, zag de omzet met 40% stijgen en het aantal verkopende partijen toenemen met 1.700 tot 21.000.

De goede verkoopresultaten zorgden ook voor mooie winstcijfers. De operationele winst schoot met maar liefst 40% omhoog tot € 964 miljoen. Dit kwam mede doordat de operationele marge met 0,9% steeg tot 5,3%. Hierdoor kwam de winst per aandeel in het eerste kwartaal van 2020 uit op € 0,59.

Door het hamsteren in de winkels eind maart zien we in het eerste kwartaal ook een gunstige verschuiving in het werkkapitaal optreden van ruim € 1,0 miljard. Dit, in combinatie met de hogere operationele kasstroom, zorgt ervoor dat de vrije kasstroom uitkomt op € 1,23 miljard. Terwijl vorig jaar de vrije kasstroom nog een negatieve € 136 miljoen was.

De goede cijfers waren voor Ahold Delhaize geen reden om iets te doen aan de outlook of het dividend. Zelfs het aandeleninkoopprogramma blijft gewoon gehandhaafd. Investeringen in online groei en omnichannel verkopen gaan ook gewoon door, ondanks de onzekerheid die Covid-19 met zich meebrengt.

Koers Ahold Delhaize

De koers van Ahold Delhaize is sterk hersteld van het coronavirus. Dit is niet vreemd, want de resultaten gedurende de Covid-19 crisis waren uitstekend. Consumenten kunnen niet terecht in restaurants en kopen daardoor meer in supermarkten. Ook de online activiteiten van Ahold Delhaize profiteerden van gesloten concurrenten.

In het begin zakte de koers van Ahold Delhaize snel weg, maar het herstel duurde niet lang. De koers is echter niet verder gestegen, terwijl de resultaten duidelijk uitstekend waren. Dit biedt mogelijk kansen voor beleggers in Ahold Delhaize. Al was de grootste kans natuurlijk om aandelen Ahold Delhaize te kopen in de coronacrisis crash.

Koers Ahold Delhaize

Wanneer we naar de lange termijn kijken, is de snelheid van de recente val en het herstel mogelijk nog opvallender. De grote dip van juli 2017 was het moment dat de zorgen over Amazon en de synergievoordelen van de fusie met Delhaize een hoogtepunt bereikten. Recent is de opkomst van Amazon in Nederland een reden voor zorg. Tot nu toe is de opkomst van Amazon nog niet ten koste gegaan van Ahold Delhaize, ook de groei van de winst en kasstroom lijken niet onder druk te staan. Een mogelijke verdere stijging zou ook logisch zijn, gezien het algemene optimisme in de markt.Koers Ahold Delhaize 5 jaar

Historie Ahold

Op 27 mei 1887 neemt Albert Heijn de kruidenierszaak van zijn vader over. Deze winkel had een oppervlakte van 12 vierkante meter. In 1895 werd het eerste filiaal in Purmerend geopend en in 1899 het eerste centrale magazijn. De eerste huismerk producten kwamen in 1910 in de schappen. Albert Heijn ging zelfs veel eigen producten zoals koffie en koeken produceren. In 1920 werd zelfs een apart bedrijf, de Maatschappij tot Exploitatie der Fabrieken en Handelszaken opgericht. Een voorloper van Unilever had hierin de helft van de aandelen, maar verkocht deze in 1927 weer terug aan Albert Heijn. In dat jaar was Albert Heijn gegroeid tot 107 filialen.

In 1948 ging Albert Heijn naar de beurs naar de beurs.

1952 was het jaar dat Albert Heijn in Schiedam zijn eerste zelfbedieningswinkel opende. Dit Amerikaanse concept was in 1946 naar Nederland gebracht en Albert Heijn paste dit model succesvol toe. In 1956 begon Albert Heijn met de verkoop van voorverpakt vers vlees, verse groente en fruit. De bekende AllerHande werd in dit jaar ook voor het eerst uitgegeven.

Vanaf 1961 startte Albert Heijn ook met het exploiteren van restaurants onder de naam Albert’s Corner. Hier kwamen in de jaren zeventig ook wegrestaurants bij. De naam is later veranderd in AC Restaurants en dit bedrijf werd in 1998 verkocht aan Italiaanse horecagroep Autogrill. In 2016 werden alle Nederlandse vestigingen voor € 22,7 miljoen overgenomen door Van der Valk. De restaurants zijn in 2017 overgenomen door Jumbo en eind 2017 vervangen door La Place restaurants.

In 1973 nam Albert Heijn supermarktketen ETOS over die later is omgevormd tot een keten van drogisterijen.

In 1981 begon Albert Heijn met de AH franchise. Dit betekende dat zelfstandige supermarktondernemers onder de naam AH een supermarkt leiden.

Online & boekhoudschandaal

In 2001 begon albert.nl en daarmee begaf Ahold zich vrij snel op het online toneel. Een besluit dat goed uitpakte. In 2002 startte Ahold met AH To Go op stations, maar dit format werd ook in stadscentra uitgerold. 2003 staat bekend om het boekhoudschandaal. Deze gebeurtenis staat bij velen in het geheugen gegrift. Er bleek geknoeid met de boeken. Zo was Ahold verplicht bepaalde Zuid-Amerikaanse partijen uit te kopen voor een vast (achteraf te hoog) bedrag. Dit zorgde voor enorme verliezen bij de Amerikaanse dochter U.S. Foodservice. Daarnaast had Ahold gelogen over de controle die het concern had over Scandinavische ICA. De totale kosten aan schikkingen liep op tot € 1,34 miljard.In 2011 schakelde Ahold weer over in de groeimodus en Albert Heijn betrad de Belgische markt.In 2012 nam Ahold Bol.com over voor € 350 miljoen van investeerders Cyrte Investments en NPM Capital.

2015 was een belangrijk jaar voor Ahold. De fusie/overname met Delhaize zorgde voor een naamsverandering en belangrijke groei. In één keer werd Ahold Delhaize samen marktleider in Nederland en een belangrijke speler in België.

Het belangrijkste zijn echter de synergievoordelen in de VS. Zowel Ahold als Delhaize is actief aan de oostkust en vullen elkaar goed aan. Samen worden ze nu de vijfde speler op de Amerikaanse markt. Hierdoor kan de concurrentie met Wal-Mart en Kroger beter worden aangegaan.

Vooral de activiteiten van Delhaize liepen in de VS wat minder goed. Ahold lijkt met de juiste strategie deze activiteiten een boost te hebben gegeven.

De laatste jaarresultaten van Ahold (2019)

Een sterk laatste kwartaal zorgt voor een goed jaarresultaat. De winst in het vierde kwartaal steeg 17,1%, terwijl de jaarwinst met 8,4% toenam. Hierdoor kwam de winst per aandeel Ahold in het vierde kwartaal uit op € 0,50 en € 1,59 voor het jaar. Nemen we de aangepaste winst per aandeel Ahold dan komt de jaarwinst uit op € 1,67. De verkopen namen in het laatste kwartaal met 3,1% toe, terwijl de jaaromzet met 2,3% steeg.

  • Deze lage groeicijfers steken bleek af bij de online verkopen. Deze stegen in het laatste kwartaal met 30,1%, terwijl in het gehele jaar de online omzet 28,6% steeg. Beleggers in Ahold Delhaize worden beloond met een dividend van € 0,76. Dit is een stijging van 8,6% ten opzichte van afgelopen jaar.
  • Naast het dividend worden aandeelhouders van Ahold ook beloond met een aandeleninkoop programma. In 2019 werd voor € 1 miljard aan aandelen ingekocht. Ahold Delhaize haalt nog steeds het grootste deel van de omzet uit de VS en zag daar het onderliggende inkomen met 4,3% dalen. Dit is op den duur mogelijk een zorg voor Ahold. Ahold Delhaize gaat in 2020 extra investeren, maar verwacht desondanks ook in 2020 een mooie vrije kasstroom.
Nieuwe concepten

Albert Heijn introduceerde ook nieuwe concepten voor de winkels in enkele grote steden als Amsterdam. Door de kassaloze supermarkten wordt winkelen sneller, makkelijker en bovendien goedkoper voor Ahold. De supermarkten hebben steeds minder caissières in dienst. Bij Bol.com testen ze momenteel met fast-delivery services met elektrische fietsen.

Het concern profiteert tevens van de kostenbesparingen die mogelijk zijn gemaakt door het samengaan van Ahold en Delhaize. Het voormalige Delhaize was ook sterk actief in de VS waardoor de twee ketens vooral bij de inkoop voordelen konden behalen.

Is het aandeel Ahold Delhaize koopwaardig?

Als we even kort naar de groei kijken, zien we dat Ahold vooral de laatste jaren de omzet behoorlijk wist op te krikken. Dit heeft mede te maken met de fusie met Delhaize en enkele overnames. Het is de vraag hoeveel het bedrijf nog kan doorgroeien. Kan Bol.com het gevreesde Amazon.com voorblijven of zal het straks worden opgeslokt door de Amerikaanse techreus? De resultaten zijn prima, het dividend van 3,4% en daarnaast koopt Ahold Delhaize ook eigen aandelen in. De concurrentie is echter moordend en het is essentieel dat Ahold zijn sterke positie behoud. Als we de koers/winstverhouding van het aandeel Ahold Delhaize berekenen, komen we op circa 12,5 uit. Dit is niet heel duur, maar het blijft een defensief aandeel en het groeipotentieel is wellicht beperkt.

De economie draait nu goed, maar mocht de gevreesde afkoeling gaan plaatsvinden, dan blijft het natuurlijk de vraag of Ahold Delhaize de concurrentie voor kan blijven. Veel zal afhangen van de online verkopen. Bol.com heeft in Nederland een zeer sterke positie opgebouwd, maar de winstgevendheid van deze activiteiten is voorlopig nog afwezig. Bij Amazon hebben we echter gezien dat de winstgevendheid na een bepaald kantelpunt snel kan groeien. Gezien de relatief conservatieve waardering met een K/W van 12,5, betalen beleggers weinig voor het potentieel van de onlineverkopen. Wellicht dat een beursgang van bijvoorbeeld bol.com de waarde van deze divisie voor aandeelhouders wat duidelijker kan maken.

Conclusie aandeel Ahold Delhaize

Ahold Delhaize houdt zich goed staande in het zeer competitieve supermarktlandschap en weet mooie winsten te realiseren. Daarnaast weet Ahold online zeer snel te groeien met bol.com. Deze snelle online groei en sterke winstgevendheid maken Ahold Delhaize aantrekkelijk vergeleken met andere beursgenoteerde concurrenten. De waardering is aantrekkelijk met ongeveer 14 keer de winst en vrije kasstroom. Het dividendrendement is met 4,5% verrassend hoog en daarnaast koopt het bedrijf veel eigen aandelen terug. Een risico is wel dat ook online de concurrentie toeneemt. Zo is Amazon van plan de belangrijke Nederlandse markt te betreden en kan dit de marges onder druk zetten.

 

Het aandeel Ahold Delhaize kopen of verkopen via LYNX?

LYNX geeft u de mogelijkheid om in aandelen van bijna ieder beursgenoteerd bedrijf ter wereld te beleggen, dus ook in het aandeel Ahol Delhaize. U heeft toegang tot 135 beurzen in meer dan 33 landen. Bekijk het aanbod:

Het aandeel Ahold krijgt een tik op de Amsterdamse beurs, ondanks de aankondiging van een nieuw aandeleninkoopprogramma en een verhoging van het dividend. Ahold kende in 2018 een zeer sterke vrije kasstroom van € 2,3 miljard, maar verloor in Nederland wel wat marktaandeel. De kaspositie kan het supermarktconcern dan ook goed gebruiken om nieuwe investeringen te doen. Het concern zet bijvoorbeeld vol in op innovaties op online gebied om de Amerikaanse retail gigant Amazon.com buiten de deur te houden.

Ahold Delhaize: Analyses & tips

Waarom in aandelen van Ahold Delhaize beleggen via LYNX?

Met een effectenrekening via LYNX koopt en verkoopt u voordelig aandelen van vrijwel elk beursgenoteerd bedrijf ter wereld – dus ook Ahold Delhaize. Met directe toegang tot wereldwijde beurzen koopt u buitenlandse aandelen direct op de thuismarkt. Zo profiteert u van een hoog handelsvolume en een lage spread. U hoeft niet te wachten tot de beurzen opengaan, maar handelt voor- of nabeurs als het u uitkomt. Zo bent u niet afhankelijk van de tijdsverschillen. Handelen doet u daarnaast via een stabiel platform met innovatieve trading tools, waarmee u direct gedegen analyses kunt maken. Belegt u met het oog op een stijgende koers door long te gaan, of verwacht u een dalende koers en gaat u short? Met LYNX is het mogelijk, zodat u het maximale uit uw aandelen Ahold Delhaize kunt halen.

Bent u klaar voor de volgende stap in beleggen? Ontdek dan of LYNX bij u past en sluit u aan bij duizenden ervaren beleggers.

Voor- & nabeurs handelen in Ahold Delhaize?

Voorbeurs en nabeurs handelen is niet enkel voor de professionele beleggers weggelegd. Via LYNX kunt u reageren op (grote) koersbewegingen die buiten de reguliere handelstijden plaatsvinden, bijvoorbeeld wanneer cijfers van het aandeel Apple voor- of nabeurs bekend worden gemaakt.

Ontdek voor- & nabeurs handelen via LYNX

Ahold Delhaize aandeel: aandeelhoudersvergaderingen

Datum Event type

Sectorgenoten aandeel Ahold Delhaize

Ontvang de LYNX Nieuwsbrieven
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Koersdetails aandeel Ahold Delhaize

Datum | Zeit 20.01.25 | 15:49
Kurs 34,28
Veränderung in USD 0.33
Änderung in % 0.97
Öffnungskurs 33,89
Slotkoers vorige handelsdag 33,95
Beurzen 5,00
Laagste dagkoers 33,81
Hoogste dagkoers 34,33
Laagste jaarkoers 31,42
Hoogste jaarkoers 34,33
Laagste koers 52 weken 25,40
Hoogste koers 52 weken 33,98
Marktkapitalisatie (mld.) 31,25
Loading ...


Ahold Delhaize : fundamentele cijfers in EUR

Dividendrendement --
Omzet ratio 2,11
Omzet per aandeel 92,15
Cashflow per aandeel 6,72
Intensiteit van investeringen 76,03
Intensiteit van arbeid 23,97
Werkkapitaal (mln.) --
Cashratio 1 40,58
Cashratio 2 88,59
Cashratio 3 78,68
Return on Investment (ROI) 3,92
Equity ratio 30,85
Debt ratio 69,15
Cash ratio 22,32
Quick ratio 38,26
Current ratio 73,43
Loading ...

Ahold Delhaize Aktie Performance

Loading ...
1D 0.33 0.97 %
1W 1.98 6.13 %
1M 2.99 9.56 %
6M 4.84 16.44 %
YTD 2.79 8.86 %
1Y 8.82 34.62 %
5Y 11.95 53.52 %

Dividendstijging aandeel Ahold Delhaize

Jaar Dividend Valuta Return
2023 1.10 EUR 4.23
2022 1.05 EUR 3.91
2021 0.95 EUR 3.15
2020 0.90 EUR 3.89
2019 0.76 EUR 3.41
2018 0.70 EUR 3.17
2017 0.63 EUR 3.44
Loading ...

Aandeel Ahold Delhaize Bedrijfsinformatie Koninklijke Ahold Delhaize N.V.

Koninklijke Ahold Delhaize werd opgericht in 1887 en heeft haar hoofdkantoor in Zaandam. Koninklijke Ahold Delhaize is het resultaat van een fusie tussen Koninklijke Ahold en Delhaize. De retailer baat supermarkten uit in Verenigde Staten en Europa. Het bedrijf is goed voor 6.600 supermarkten en stelt zo’n 370.000 mensen tewerk. Wekelijks komen er 50 miljoen klanten over de vloer van de retailer. Ahold Delhaize is de moedermaatschappij en biedt haar producten aan via verschillende supermarkten waarvan Albert Heijn en Delhaize de bekendste zijn.

Overige tickersymbolen:
Amsterdam: XAMS:AD

Basisgegevens aandeel Ahold Delhaize

ISIN NL0011794037
Tickercode AD
Type aandeel
Valuta EUR
Land Niederlande
Indices AEX, Euro Top 50
Supersector Drogisterijen en Supermarkten
Subsector Voedsel Retailers en Groothandels
Bedrijfsnaam Koninklijke Ahold Delhaize N.V.
Loading ...